Dit zijn dé onmisbare zaken voor woningcorporaties

Moderne woningcorporatie software is speciaal ontworpen om alle dagelijkse werkzaamheden en processen van woningcorporaties te faciliteren. Maar met welke werkzaamheden en processen moet er allemaal rekening worden gehouden? Wij hebben de vijf belangrijkste zaken op een rijtje gezet!

 

#1. Woninginformatie

Om te beginnen dienen de gegevens van alle woningen die onder de woningcorporatie vallen, compleet, inzichtelijk en georganiseerd te zijn. Daarbij moet het makkelijk zijn voor geautoriseerde medewerkers om de woninginformatie bij te werken. 

 

 

#2. Inspectie

Het inspecteren van woningen behoort tot de belangrijkste maar ook meest tijdrovende werkzaamheden van woningcorporaties. Met behulp van een inspectie app voor mobiel of tablet kunnen inspecteurs tijdens een inspectie direct hun bevindingen registreren. Eventuele gebreken kunnen (inclusief foto’s) direct worden vastgelegd. Koppeling tussen voor- en nainspecties reduceert de kans op misverstanden en onenigheden tot een minimum. 

 

 

 

#3. Service en onderhoud

De juiste woningcorporatie software is ingericht om grip te houden op het mutatie- en serviceonderhoud. Het biedt overzicht in de reparatieverzoeken van huurders, verstrekt vakmensen en leveranciers van de juiste informatie en maakt het mogelijk om reparaties en onderhoudswerkzaamheden snel en efficiënt in te plannen. 

#4. Facturatie

Een module voor digitaal factureren is onmisbaar voor woningcorporaties om het factuurverwerkingsproces zo inzichtelijk, efficiënt en foutloos mogelijk te maken. Real-time synchronisatie zorgt dat facturen altijd en overal opgevraagd kunnen worden.

 

 

 

#5. Rapportages

Real-time synchronisatie is van essentieel belang om te zorgen dat alle medewerkers altijd de meest actuele gegevens voorhanden te hebben. Hierdoor kunnen op elk gewenst moment rapportages worden uitgedraaid. Deze rapportages moeten eenvoudig kunnen worden samengesteld en naar eigen inzicht kunnen worden aangepast.